Lång, händelserik dag!

Det har varit en händelserik dag idag!

Jag tar det från början..!

Jag började jobba kl. 04.00 idag eftersom klövverkaren skulle komma kl. 6 och sen verka klövar hela dagen. Morgonmjölkningen gick bara bra, och när det var klart kikade jag till dom högdräcktiga korna och kvigorna på betet.
Där hade det ploppat ut en kalv under natten :)




Klövverkaren jobbade på från kl 6 till ca 16. Skönt att ha verkningen klar för den här gången.



Vi gick och fikade en sväng under verkningen, och när vi kom tillbaka låg en ko ute i hagen, död. Och det var inte vilken ko som helst, utan en av mina favoriter! Hennes dagar var dock räknade och hon skulle gå på slakt inom kort..
Allt måste ha gått fort, för det såg ut som om hon bara fallit ihop. Hjärtattack eller nåt kärl som brustit?



Under eftermiddagsmjölkningen drog ett oväder förbi, med spöregn och ordentlig åska. Strömmen försvann och allt dog. Drog av dom maskiner som satt på  för att korna inte skulle bli rädda när dom senare skulle falla i backen. Sen ropade jag åt korna: "nu tar vi en paus!"
Pausen blev dock lång och jag fick åka hem. Och såvitt jag vet är det fortfarande strömavbrott..Stackarna!


Nu tänkte jag gå en sväng med vår vovve innan läggdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0