Till minne av Äppelkvigan

Pratade med Lasse igår och han berättade att min lilla "äppelkviga" dött. Hon var med om en svår kalvning och var väldigt dålig när kalven väl kommit ut. Vi började behandla henne, men det hjälpte inte..



Anledningen till att jag kallar henne "Äppelkvigan" är för att hon älskade äpplen. Hon stod ofta och väntade på att jag skulle gå förbi och ge henne ett äppelskrutt när hon var kviga. Hon kom ofta fram och kollade om jag möjligtvis hade ett äpple i fickan när jag gick och kollade brunster på dom i kvighallen.

Efter den svåra kalvningen gav jag henne ett äpple som han försiktigt tuggade i sig. Sen åt hon inget mer.

Jag hatar det här! När favoriterna försvinner.. är det nåt som kommer få mig sluta mer korna, är det den anledningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0