Paddbebisar :)

Som jag skrev förut så har våran ko vid namn "Paddan" fått en liten paddbebis :)

Då dök frågan upp i mitt huvud, Vad kallar man egentligen paddans ungar? Paddyngel?



Följande samtal hade jag och mamma om detta via sms under fredagen:

Jag: "Du som är mamma och kan allt, vad kallar man egentligen paddornas barn? Man säger väl inte paddyngel?"

Mamma: "Bra fråga som jag, trots att jag är mamma, känner mig osäker på. Paddyngel är troligt, troligare än paddbebisar eller småpaddor.."

Jag: "Haha, alla dessa ord man börjar med "padd" låter så gulliga :) Frågade Jon, man han visste inte heller. Känner jag honom rätt så letar han nog efter numret till psyket nu.."

Mamma: "För egen del då. Nära sammanbrått?!"

Jag: "Haha nä, han hävdar att han numera är van vid mina konstiga frågor"

Mamma: "Varför då psyket?? Inte åt dig väl??!"

Jag: "Haha, han har ju skojat om det när jag kommit med mina konstiga frågor :)"

Mamma: "Vilken arbetsgivare!"

Vi kom alltså inte fram till nåt vettigt svar.. får söka på internet sen och kolla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0