Kul att jobba!

Åkte till jobbet lite tidigare idag än jag brukar. Var nämligen på väldigt gott humör och var riktigt sugen på att jobba!

Började med att klippa kor och kvigor som vi stallat in. När dom står uppbundna blir dom lätt smutsiga, och då uppskattar man verkligen klippta djur. Det är väldigt kul att klippa kor och kvigor, för nästan alla älskar det! Dom står bara och njuter :)

Den här kvigan stod helt still och mös när jag borstade och klippte henne, så jag kunde göra henne riktigt fin.




Sen cyklade jag ut till betet för att kolla dom kvigor och kor som fortfarande är ute. Våran bortsprungna kviga hade åter igen anslutit sig till flocken vilket var en riktigt bra nyhet för oss. Kan berätta mer om det sen!

En högdräktig kviga fattades, så jag gick för att leta efter henne. Såg henne längst bort i hagen, liggandes platt på sida vilket kan vara väldigt oroväckande. Bakom henne låg en alldele ny, slemmig tjurkalv.



Men efter att ha släpat fram kalven till hennes huvud piggnade hon till och började undersöka kalven. Hon var nog bara sliten efter kalvningen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0