Äntligen hemma!

Har precis kommit hem från jobbet och ätit lite. Vi hade egenligen inte mycket att göra idag, men trots det kom jag inte hem tidigare än vanligt.
Fick gå omkring på betet och kolla efter 2 djur som gått ifrån flocken och kalvat. Måste kolla att allt är okej, så att inte kalven ligger fel och fastnat påväg ut eller liknande.

Men allt var okej med både mödrar och avkommor, så det var inga problem. Tog en bild på våran gammelko, som snart ska kalva igen:



Ja, jag vet att man inte ska fota mot solen, men det var med flit!

Nu är jag som sagt hemma, och tänkte pyssla lite med städning, gräsklippning och vedstapling innan jag måste åka till stallet och göra iordning Bullen inför kvällens lektion. Hoppas han är lika duktig med lastningen som förra veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0