Svampplockningssöndag!

Igår tog jag och Johnnie en liten sovmorgon innan vi klev upp för att äta frukost. Jag var sugen på scones så jag satte igång att baka :)

Mitt i frukosten ringer Sofie och undrar om vi vill följa med och plocka svamp. Vädret var fint, så varför inte? Johnnie var först tveksam, men han hakade sen på.

Vi var ute större delen av dagen, och sammanlagt hittade jag och Johnnie ca 2 fulla systemetkassar. Idag är det dags att börja rensa..







Sofie visste några ställen där det kunde finnas svamp, så hon tog täten.


Jag har relativt bra lokalsinne när jag är ute i skogen och brukar kunna peka ut det håll jag kom ifrån. Johnnie har dock inte lika bra lokalsinne så han ledde mig ut på helt fel ställe av skogen. Fick gå en bra bit innan jag hittade på fyrhjulingsspår som ledde ut till vägen. Jag skrattade bara åt misstaget, det är ju trots allt bra motion. Men nästa gång är det jag som tar täten på hemvägen :)


Hittade 3 fästingar krypandes på mig när vi var hemma hos Sofies föräldrar och fikade. Så håll koll när ni varit ute i skogen!

På kvällen åkte jag, Johnnie, Sofie, Mickan och Pontus in till stan och åt på Bullitt. Jättegod mat och härligt sällskap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0