Äntligen fredag!

Har precis kommit hem från jobbet. Vi hade fullt upp på jobbet med nykalvade kor och brunstiga kvigor, så jag blev en timme sen hem.

På hemvägen mellanlandade jag hos Elin och Kemppi där Johnnie är och fixar trädgården. Helt plötsligt hamnade jag mitt i smeten och hjälpte till för fullt.. Dagens uppgift var att lägga ut ett jämt lager jord över deras annars sandiga gräsmatta. Gräs växer ju inge vidare i ren sand :)



När vi jobbat ett tag började det spöregna, så vi lugnade oss lite i väntan på att det skulle sluta. Eller ja.. killarna sökte skydd och jag fortsatte jämna ut jord. Gillar ju när regnet öser ner!


Lägg märke till Kemppi(Joni heter han egentligen) som står och trycker vid lekstugan..haha!

Nu har jag kommit hem och fått lite mat i magen. Drog av mig min plaskvåta tröja och satte på mig en annan i väntan på att jag ska skutta in i duschen. Finns det något mysigare än att dra på sig torra kläder efter att ha varit plaskvåt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0