Jobbar med en daggis :)

Klev upp 02.30 idag. Skulle jobba.. Johnnie var hos grannen och festade lite i natt, så jag sov själv "hela" natten(sov ju bara några timmar).
Jobbade igår med, men bara eftermiddag. Inte helt fel ändå, känns som om man varit duktig i helgen :)

Jobbandet har gått jättebra, vilket är skönt eftersom det varit helg. Korna kan väl sköta sig då i alla fall!

I morse när jag mjölkade kom en liten daggmask krypande precis vid en ko. Den testade att krypa upp lite på klöven, men vågade inte riktigt. Fick flytta den tillslut, ville ju inte att den skulle bli mos..




Slutade vid 10.00 och när jag kom hem hittade jag Johnnie i sängen och hans kompis i soffan. Druckit lite mkt kanske? :)

Johnnie ville bli lämnad ifred då han var bakis, så jag stack ut och sprang istället. Kändes otroligt skönt att inte ha druckit och tvingas må sådär för en gångs skull! Man kanske ska bli nykterist? Va skönt det vore, men man missar också mycket skoj..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0