1019

Under helgen förlorade jag en av mina favoritkor på jobbet. Hon kalvade för någon vecka sen, och var hur pigg som helst.
Sen i lördags morse låg hon i gången, väldigt sjuk. Dom kunde inte rädda henne. Ofta brukar det handla om kalkbrist sådär nära kalvningen, men så verkade inte vara fallet denna gång. Hennes bortgång förblir en gåta.
 
Jag tyckte om henne för att hon var snygg, snäll och lugn. Älskade hennes prickiga päls, den gjorde henne unik i flocken.
En tröst i det hela är att hon i alla fall lämnade två jättefina, pigga kvigkalvar efter sig. Sista kalvningen fick hon nämligen tvillingar.
 
Hittade på två bilder på henne lite snabbt, den första som kviga(tror att det var samma dag som hon kalvat) och en som nyklippt sinko. Kolla in prickarna :)
 
Jag kallar den teckningen på pälsen för krossad choklad. När vi var små fick vi nämligen ofta vaniljglass med krossad choklad, och den såg ut sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0