Busväder

Har blivit lite busväder nu mot kvällen med blåst och snö. Dock inte lika illa som för ungefär en vecka sen! Mysigt med sånt här vinterväder enligt mig, men tyvärr är det inte riktigt kul att träna eller rida när snön letar sig in i ögon och innanför kläder.
När jag mjölkade letade sig blåsten in genom ingångsdörrarna och vidare ut genom kornas utgång. Brr! Nackdelen med mjölkstallet, korsdrag.. Men sålänge korna kommer och går brukar det hålla sig relativt varmt där inne.
 
När jag kollade brunster på korna såg man direkt vilka som varit ute vid foderbordet och ätit:
 
 
 
Fick ta det väldigt lugnt när jag körde hem, för hamnade man utanför spåret blev bilen svårstyrd. Var inte plogat någonstans vid den tidpunkten nämligen. Men nu har pojkvännen stuckit ut för att ploga, så nu ska det nog bli ordning på vägarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0