Inte riktigt som tänkt

Igår pekade jag ut en ko jag gissade skulle kalva under dagen för chefen, och bad honom hålla koll på henne. På kvällen när jag mjölkat klart gick jag i vanlig ordning min runda bland kor och kvigor. När jag kom upp i gamla ladugården kollade jag alla uppbundna kor och kvigor som ska kalva.
Chefen och hans pappa hade flyttat kon till kalvningsboxen och hon hade klämt ur sig en jättefin liten kviga. Problemet var bara att hon antagligen lagt sig mot grinden när hon krystade, för kalven låg snyggt och prydligt i den tomma boxen bredvid.
Kon såg lite ledsen ut, och kalven förvirrad o blöt. Klättrade försiktigt in till kon(dom kan anfalla, så det är bäst att ha koll) och drog försiktigt in kalven till kon. Hon blev jätteglad och började nöjt slicka sin kladdiga kalv.
Ströade lite extra och lämnade dom sedan ifred.
 
Jag är bäst på att förutse kalvningar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0