Kallt!

Har precis myst ner mig i soffan med datorn i knät. När jag kom hem var den 16 grader inne, jippi.. Så nu tänker jag sitta här och värma mig under en filt tills det blivit lite värme!
 
Glömde kolla hur kallt det blivit ute, men det var bra kyligt när jag mjölkade! När golvet i mjölkgropen fryser, och korna har vita morrhår, då är det kallt!
 
 
Har ett par extra varma stövlar på vintern, vilket mina frusna fötter uppskattar. Dock är dom lite svårare att traska runt med i mjölkrummet och mjölkstallet då dom är extra halkiga. Brukar vanligtvis uttnyttja detta till att åka fram och tillbaka på mjölkrumsgolvet när alla andra gått in för kvällen, men idag sysselsatte jag mig på ett annat sätt.
Stod och väntade på att en ko skulle mjölka klart, så jag ställde mig på en fin isfläck och gjorde piruetter i mjölkgropen. Så fint så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0