Räddat kalv :)

När jag grejade med hästarna uppmärksammade jag en viss oro hos korna(mamma och pappa har kor), och när jag var klar med mitt gick jag dit för att kolla läget. Visade sig att flockens lilla nykomling hade kommit in i en annan hage.
När den fick syn på mig och började känna sig pressad försvann den som ett streck över stock, sten, vatten och trådar. Sådär ja, åter inne i rätt hage.
Fick sen försiktigt fösa den lilla fram till sin mor då kon inte såg att kalven var tillbaka. Sen var det matdags!
 
 
Detta är vad vi i familjen kallar: "trösttutte". När man gjort nåt med en djurunge springer den ju direkt till mor sin för att få tröst i form av en slurk mjölk :) Lamm är utmärkta exempel på detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0