Massor av jobb idag!

 Idag har jag jobbat förmiddag eftersom vi skulle provmjölka. Det innebär att Lasse mjölkar och jag tar prov på mjölken och skriver ner hur mycket kon mjölkar.
Sen tänkte vi testa att ta in dom sista djuren vi haft ute på bete. Gick strålande!
 
Bilden visar min chef som sätter på halsband på kvigorna inne i djurkärran, så att vi kan binda upp dom i gamla ladugården. Det är oftast trångt bland djuren på kärran, så Jon brukar krypa runt på deras ryggar för att undvika att bli klämd..  
 
Det var väldigt lerigt ute i hagarna, så det var skönt att få in djuren. Började på att klippa dom när vi bundit fast dom, men halvvägs började klippmaskinen strula. Troligen är skären slut, så vi ska handla nya imorgon.
Tycker att det är kul att klippa djuren, dom blir så fina!
 
Vanligtvis åker jag hem vid 12, men idag var jag kvar fram till 15.30! Lång, men rolig dag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0