Buse

Eftersom jag aldrig varit gravid förr, vet inte jag hur mycket en bebis sprattlar i magen i genomsnitt. Har hört att det är otroligt olika för olika barn.
 
Men den här lilla jag har i magen är i alla fall en riktig buse! Trots cellgifter och smärtor/trötthet hos mor hans lever han om hela tiden. Det var lugnt någon vecka, men annars har det busats regelbundet varje dag sen jag började känna hans sparkar.
Dessutom började jag tydligen känna sparkarna tidigare än "normalt" hos förstföderskor.
 
Han måste ha ärvt min överskottsenergi, så som han busar. Ska bli intressant att se när han kommer ut, om ca en månad. Kul att se vad han ärvt från mig, och vad han fått från Johnnie!
Johnnie säger att han lär bli en bra åkare om han ärvt min överskottsenergi, hans envishet och bådas lust att jobba(och vara våra jobb trogna). Men vem har sagt att han blir en åkare? Han kanske blir djurintresserad, som mor sin..
 
 
 
Kan även tillägga att den lilla sparkar för fullt i magen nu under tiden jag skriver detta inlägg..När sover han egentligen!? Han måste göra det på natten när jag sover, för nästan hela dagarna busas det!
 
Trots att han emellanåt roar sig med att sparka på min urinblåsa är jag glad över att han är livlig. Med alla dessa problem jag haft/har är det skönt att känna att han är pigg i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0