I väntan på dagens besök på sjukhuset.

Vaknade ca 05.30 och gick på toa, efter det satte en öm rygg stopp för mer sömn. För att skona stackars Johnnie från mitt oroliga bökande i sängen valde jag att kliva upp ett tag och slå mig ner i soffan, tills tabletterna börjat verka.
Spydde upp lite vatten nyss, men det berodde nog på att jag började bli väldigt hungrig. När jag blir det har jag nämligen märkt att jag lätt blir illamående. Men annars har jag inte spytt sen igår förmiddag, och nu har jag precis ätit 2 mackor och mår hur bra som helst i magen. Hoppas att det ger sig nu!
Har tagit av dom tabletter mot illamående jag fick från sjukhuset(man kan ju må väldigt illa på grund av cellgifterna) så kanske har dom hjälpt.
 
Idag ska jag och Johnnie in till sjukhuset för 3 inbokade besök. Först och främst ska vi träffa vår barnmorska och göra den vanliga kollen, dvs kolla vikt, blod, mäta magen osv.
Sen blir det ultraljud för att se så den lille grabben växer ordentligt nu när vi är inne på upploppet. Han är extremt bråkig och hårdhänt numera, så vi får se om hon lyckas mäta honom ordentligt. Man kan tro att han övar kampsport därinne, inte skönt! När man talar om trollen, nu började han bråka igen :)
Till sist ska vi sätta oss ner med en överläkare som har hand om oss när det gäller graviditeten. Ska antagligen gå igenom kejsarsnittet och allt vi behöver veta däromkring.
 
(Bilderna är tagna i torsdags, när solen sken så skönt!)
 
Återkommer när jag har tid och ork och berättar hur det gått idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0