Falun tur och retur

Idag blev Johnnie tvungen att åka till Falun för att köpa en ny startmotor till ena lastbilen. Jag och Ludde hade inget speciellt för oss, så vi bestämde oss för att följa med.
Startmotorn fanns på en lastbilsskrot, så medans Johnnie gjorde upp affären och Ludde sov kikade jag runt lite:
 
Tanken slog mig att det var som att gå runt på ett slakteri. Lastbilar låg styckade och sorterade överallt.

Skroten låg fint belägen vid vattnet:

Stannade till på hemvägen för att äta lite. Men är det något man lär sig när man får barn, så är det att deras behov går före ens egna!

Även detta ställe låg vid vattnet, så vi tog med Ludde ut så att han fick se sig omkring lite och lyssna på vågornas kluckande.

När vi kom hem hade Johnnie mycket att göra, så jag och Ludde spenderade resten av kvällen hemma hos våra grannar Elin, Kemppi och lilla Svea. Nu är Ludde nattad och jag ska också krypa till kojs.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0