God currykyckling

Igår testade jag ett nytt recept jag hittat på internet. Jag har alltid letat efter snabba maträtter, vilket berodde på att jag alltid kom hem runt 20-tiden på kvällarna när jag jobbat klart.
Numera kan jag laga mat tidigare på dagarna, men nu när vi har Ludde är det också smidigt med snabba rätter.
 
Både jag och Johnnie älskade den här rätten, så jag klottar ner receptet här:
 
1 grillad kyckling
6 dl kokt fullkornspasta
1 gul lök
1½ paprika
Curry
2 dl hönsbuljong
2 dl mellangrädde
1 dl riven ost
Salt och peppar
 
¤ Koka pastan
¤ Ställ ugnen på 200 grader
¤ Hacka lök och paprika
¤ Häll olja i en stekpanna(med höga kanter) eller kastrull. Bryn lök och paprika någon minut.
¤ Häll i grädde, hönsbuljong och krydda med curry, salt och peppar. Koka 10 minuter.
¤ Smörj en ugnsform och häll i spaghettin och kycklingen.
¤ Häll över såsen och riv ost över. Poff in i ugnen :)
¤ Låt stå i ugnen ca 20 minuter.
 
Enkelt och otroligt gott!
 
Finns dock en nackdel..Jag och Johnnie slåss nästan om matlådorna nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0