Hallon

Nu börjar jag bli rätt nöjd med mängden hallon som jag plockat, och ska inom dom närmaste dagarna tillverka lite saft och sylt. Ska bli intressant, för jag har aldrig gjort det förr.
 
Hittills är jag uppe i ca 6 liter om jag räknat rätt. Har plockat i omgångar och proppat in det i kylen, så jag har tappat räkningen..
 
Igår plockade jag senast. Har hittat en riktig guldgruva med massor av hallonbuskar inom ett litet område precis vid vägen. Tyvärr blir hallon så snabbt övermogna så flera liter har gått förlorade, men jag får vara snabbare nästa år.
 
Gårdagens fångst:

Om jag har möjlighet åker jag och plockar lite till idag, men det blir nog sista rycket med hallonen i år. Sen blir det blåbär och lingon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0