Kantareller

Igår tog jag en sväng ut i skogen för att kolla om kantarellerna känner sig klara för att följa med hem. Folk lite här och var omkring har pratat om att dom hittat en massa svamp nämligen, så bäst att kolla läget innan någon annan tar "mina" svampar!
 
Jag har inget jättebra svampställe, men jag har hittat lite här och var. Åkte till dom ställen jag hittade på förra året och letade rätt länge innan jag hittade på en svamp överhuvudtaget. Annars brukar man åtminstone hitta på någon flugsvamp, men nix.
Hittade på mina kantareller tillslut, men dom var bara små bebiskantareller. Så jag har lämnat dom på tillväxt några veckor.
 
Kom hem utan kantareller, men jag fick i alla fall lite bra och behövlig träning. Skogsägaren hade nämligen röjt i skogen sen senast jag var där, så det var en riktig hinderbana.
 
Kom dock inte hem helt tomhänt. Plockade lite blåbär till frukostflingorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0