Kvällsmänniskan Anna.

Nu har jag och Ludde kommit hem efter att ha varit en sväng hem till min mor och far. Vi hade egentligen inget ordentligt ärende dit, utan åkte bara över på besök.
 
Nu ska jag försöka vara lite effektiv under resten av dagen. Röja upp lite här hemma, koka saft och planera vår semester. Kanske blir det en promenad också, vi får se hur mycket jag hinner innan det blir mörkt.
 
Jag är en riktig kvällsmänniska, och det gör att jag alltid får lust att göra allt möjligt på kvällen. Gärna så sent att jag egentligen borde gå och lägga mig. Om det inte vore för min familj hade jag gärna slitit fram dammsugaren, diskat och rusat runt som en virrig höna hela kvällar/nätter. Men det skulle nog inte Johnnie och Ludde uppskatta eftersom dom vill sova.
Det dumma är att det suget att göra saker på kvällarna sällan kommer på dagtid. Det hade varit otroligt smidigt om jag studsat upp ur sängen kl. 8 på morgonen och haft tusen saker jag verkligen måste få göra för att jag så gärna vill.
Har alltid varit en kvällsmänniska, och har under hela min uppväxt varit uppe sent och läst böcker, pysslat eller varit ute i ladugården med föräldrarna.
Nu när jag inte har nåt jobb att bry mig om har jag märkt att jag faller tillbaka allt mer i dessa "vara-uppe-sent-vanor". Snart har jag vänt helt på dygnet..
 
Nä, nu måste jag sätta igång med mina planer innan klockan blir för mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0