Ny bil

Nu ska inte ni läsare svimma, trilla av stolen eller tappa hakan, men jag tänkte meddela att vi nu köpt en ordentlig familjebil. Pinsamt nog minns jag inte årsmodell, men den är mycket nyare än vad jag och Johnnie normalt kör.
 
Vi är nämligen inte kända för att äga lite nyare, finare fordon, utan det ena fordonet är risigare än det andra. Tyvärr är den något rostskadad, men det tänkte vi se till att få fixat fortast möjligt då rostskyddsgarantin fortfarande gäller.
 
Körde bilen för första gången idag, och den gick så fint så. Men gångerna jag kört en bil utan en normal nyckel att starta med är lätträknade. Nu ska man trycka in en rektangulär plastbit i ett hål så startar bilen. Mysko.. För nya grejer för mig!
Men tanken är att jag ska köra bilen i normala fall(visst, lämna finbilen till personen som rullar sig i kodynga på jobbet och mockar hästboxar på fritiden) eftersom jag är den som har Ludde med mig mest. Dessutom är jag lite, lite, lite renligare i bilen än Johnnie som kastar Red Bull-burkar på golvet, kliver in med oljiga kläder och lämnar godispapper i dörrfacket. Inte mycket renligare, men lite. Min smuts går att städa bort, Johnnies oljiga lastbilsgrejer är svårare att städa efter..
 
Kom just på att jag inte ens nämnt vad det är för bil! En passat såklart, då vi båda är otroligt nöjda med gammel-passaten som gått likt en klocka trots att den rullat så långt som över 53 000mil.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0