Trädgårdspyssel

 Blev en del trädgårdspyssel igår, som sagt så är det skönt att de äntligen blir av! Min potatisodlingshög är nu jämnad för marken och vi har sått gräs. Det kommer bli en fin gräsmatta på framsidan, äntligen! Sen är det baksidan som är kvar.
 
Som vanligt när Johnnie pysslar med nåt här hemma på helgerna kommer hela grannskapet på besök, tar en öl och hjälper till.  
 Fast på den här bilden ser gänget aningen slöa ut:

Kvällens jobbande avslutades dock hastigt och lustigt av att någon råkat komma åt fel spak så att skopa med rotator(eller vad det nu kallas) åkte i backen och slet sönder några slangar och kablar.
 
Ludde fick självklart vara med på ett hörn, och var märkbart intresserad av grävmaskinen. Han var lite grinig på kvällen, men så fort han hamnade i min famn stirrade han på grävaren. Så jag skickade över honom till Johnnie så att han fick provsitta.

Nu ska jag kila ut och se om Johnnie vill ha hjälp med något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0