Däckbyte

Nu har jag och Ludde bytt däck på passaten, så nu kommer vi åka runt med nya dubbdäck i vinter. Skönt, för det känns extra viktigt med bra däck nu när Ludde ska åka med i bilen.
Ludde var arbetsledare och höll koll så att jag skötte mig. Han var tyst och snäll hela tiden, så jag ser det som ett tecken på att jag gjorde ett bra jobb!
 
 
Precis när jag var klar och skulle plocka undan allt somnade Ludde. Det är jobbigt att vara arbetsledare!
 

Förövrigt så tycker jag att det är kul att byta däck. Gjorde det jämt på mina bilar, men nu när jag kört Johnnies har det blivit han som fixat det. Oftast har han fixat det på däckverkstaden.
Men nu tjänade vi lite pengar på att jag gjorde det, och samtidigt fick jag både träning och göra nåt vettigt. Alla nöjda och glada!
 
Tog ca 30 minuter att byta däck, hade räknat med en timme...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0