Dagens aktiviteter

Precis hemkommen från dagens promenad, blev en sväng på två timmar. Stjärnklar himmel, fullmåne, lagom temperatur och trevligt sällskap i form av vovven och Ludde.
Igår tog jag också promenaden när det hade mörknat, men gårdagens promenad var mycket mörkare än dagens. Månen lyste upp väldigt mycket, och det var riktigt mysigt att vara ute och gå.
Det hade frusit på och var lite småhalt , men inte så pass att det blev halkigt att gå.
 
Gick till grannen vars kor jag håller ett öga på nu när han är bortrest, och tog mig idag tid att försöka flörta med korna. Dom är nämligen väldigt svårflörtade.. Tog lite kross och lockade med, men nja.. så lätt låter dom sig inte luras! Fick klia stortjuren lite på ryggen vilket uppskattades, men övriga nötter(nötkreatur) ville inte ha närkontakt.
Tillslut gav jag upp, släckte och gick ut. Vovven låg lydigt bredvid barnvagnen och väntade på mig, Ludde sov sött.
 
Mötte på en ung kille på gårdsplan som presenterade sig som djurägarens son. Ska jag vara helt ärlig hade jag ingen koll på att han hade en son, men en dotter vet jag. Vi stod och pratade en stund och han var väldigt glad och trevlig. Han både hälsade på Ludde, kelade med Viggo och tog sig tid att prata om allt möjligt med mig. Trots mörker och kyla.
Sen traskade vi hemåt igen. Ludde sov så sött när vi kom hem att jag parkerade honom utanför ytterdörren och där står han fortfarande.
 
Nu ska jag äta middag. Får bli en matlåda då vi har två kvar från gårdagens kvällsmat. Då slipper jag laga mat idag och kan ägna mig åt julklappspyssel, städning och Luddebus!
 
Kan även (stolt) berätta att jag tvättade bilen idag. Har inte tvättat bilen på vääääldigt länge så det var verkligen på tiden. Jag och Ludde körde in Johnnie till stan så att han fick hämta timmerbilsekipaget på förmiddagen.
När vi satt där utanför Scania och väntade på att Johnnie skulle köra iväg med timmerbilen började jag putsa på bilens instrumentbräda(perfekt syssla för otåliga människor som mig under tiden man väntar i bilen) och jag blev väldigt sugen på att fortsätta putsandet när vi kom hem.
Det började dock mörkna så det blir intressant att se resultatet imorgon. Brukar alltid vara någon plätt man missat när man tvättar bilen i mörker.
Hade tänkt tvätta bilen med högtryckstvätten förra veckan när jag besökte jobbet, men det blev inte av. Men nu är det gjort!
 
Nu när jag har mer tid ska jag verkligen försöka få rutin på att tvätta bilen. När jag hade mina galanter tvättade jag mycket oftare, men sen fick jag så ont om tid när jag hade jobb, hästar m.m. att hinna med. Men nu när jag är hemma nästan jämt kan jag faktiskt ta mig tid att pyssla om bilen.
Har känt mig lite dum över att jag inte pysslat om bilarna dom senaste åren. Förr bytte jag jämt däck själv, tvättade och utförde lättare reparationer, men sen jag började köra Johnnies bilar kom jag av mig. Försöker skärpa till mig!
 
Nä, dags att göra någon nytta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0