Fullt upp

Idag har det varit relativt fullt upp, vilket jag älskar!
 
Dagen började tidigt, då en pigg Ludde absolut ville upp. Johnnie skulle ta hand om honom, men Ludde vägrade sluta gnälla så jag klev upp. Ingen idé att försöka sova när han låter och när jag dessutom är hungrig! Grabben ville inte låta sig matas av Johnnie, men när jag tog över gick det hur bra som helst. Har han gått och blivit en morsgris?
 
Medans grabbarna satt och mös i soffan passade jag på att diska, tvätta, mata utefåglarna, åt frukost m.m. Ludde tog en liten tupplur på sin fars mjuka mage, så det finns inte bara nackdelar med lite övervikt!
Sen åkte jag och Ludde till stallet och tog ut hästar, mockade och hjälpte till i ladugården.
 
På hemvägen passade jag på att svänga förbi den lokala bilverkstaden för att (som Johnnie beskrev de) blinka med ögonen och se allmänt söt ut för att få dom att kolla bilen. Efter att jag bytte däck har det börjat låta oroväckande mycket om vänster fram, så jag ville veta om jag ens vågar köra bilen.
Dom verkade ha lugnt för tillfället, och tog sig direkt an min bil. Men det verkade inte helt lätt att fastställa felet, och efter att två provkört bilen stod grabbarna i en ring och kliade sig i huvudet innan dom bestämde sig för att det antingen var lagret eller drivknuten. Precis vad jag trodde, då jag haft samma problem på galanten. Men det har aldrig kommit så plötsligt, vilket var anledningen till min oro. Kör ju trots allt en liten grabb i bilen regelbundet.
 
När vi kom hem packade jag ner Ludde i barnvagnen och knallade upp till en granne. Han är bortrest och jag ska hålla ett öga på korna. Fyllde vatten, kollade foder och räknade djur.
 
Gick hem igen och eftersom Ludde var trött fick han stå utanför ytterdörren och sova i vagnen. Då är det bra att ha hans lilla babyvakt/barnvakt eller vad man nu kallar dom. Då kunde jag lugnt läsa tidningen, laga mat och äta.
 
Ludde har varit underbart snäll hela dagen(förutom i morse) och det har gjort att jag kunnat göra en hel del. Nu sover han sött i sin säng efter att ha traskat runt i sin lilla gåstol/bil och sen legat och sprattlat på golvet en lång stund.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0