Misslyckat däckbyte och ridning

Idag har vi verkligen haft omvända roller här hemma. Johnnie har putsat fönster, städat och passat Ludde och jag har ridit och bytt däck på bilen. Eller ja, försökte byta däck på bilen. Johnnie tog för givet att gamla passatens vinterdäck skulle passa, men det visade sig vara fel. Vi ska fixa det imorgon.
När däckbytet blev avbrutet passade jag istället på att fylla på olja och glykol. Så nåt blev i alla fall ordentligt gjort!
 
Ridningen gick bara bra. Blev en kort tur på Bullen. Hade egentligen tänkt jobba med dom andra också, men eftersom det blåste så mycket skippade jag de. Mirran är ju lite het som sagt, Oliver är feg och Skruttan oberäknelig. Räckte med att(i vanliga fall) lugna Bullen skuttade fram och tillbaka så fort en gren rörde sig. Hästar blir nästan alltid knasiga när det blåser ordentligt ute..
 
"Öppna stalldörren matte, jag blåser bort!!" ("och är väldigt sugen på havren jag kommer få som belöning..")
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0