Promenix med Ludde

Fördelen med att hålla ett öga på grannens nötkreatur är att jag på så vis får motion så gott som varje dag. Känns nämligen onödigt att ta bilen när man kan gå dit på ca 30 minuter. Sitter jag redan i bilen tar jag den upp, men helst går jag. Då får både jag och Ludde frisk luft!
 
Idag var Ludde lite gnällig när vi skulle gå, men somnade nästan direkt då han sovit för lite under dagen. Vaknade till när jag kollade korna och blev arg, men somnade på nytt när vi började gå hemåt. Blir nog ingen ko-kille av honom inte! När vi väl kom hem sov han som en stock så barnvagnen fick stå kvar utomhus i friska luften medans jag lagade mat.
 
Idag när vi gick till grannens gård bjöd himlen på fina mönster och färger..

...och vägen bjöd på ett äventyrligt väglag med bitvis blankis. Men kängorna jag köpte i höstas är både sköna och verkar ha väldigt bra fäste. Bra köp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0