Rena grabbar

Konstaterade idag på förmiddagen att alla grabbar i detta hus behövde ta sig en dusch eller bada, så jag tog tag i saken nu på eftermiddagen.
Först fick Ludde hoppa i badet, och trots att han inte låg där länge hann han skvätta ner mig ordentligt innan vi var klara. På med nya kläder och sen fick han titta på tv.
 
Borstade Viggo ordentligt innan det var hans tur att inta badrummet. Han fäller nämligen sin sommarklädsel just nu, så för att slippa dammsuga varje dag tog jag tag i problemet.
 
Borstade av så mycket päls att en halv pappkasse fylldes, sen fick han skutta in i duschen. Skutta var i och för sig att ta i, för jag fick knuffa lite..
Han stod snällt och lät sig duschas, även om han inte såg speciellt lycklig ut. Desto lyckligare såg han ut när han fick ett grisöra efteråt. Passade även på att klippa hans klor, dom började bli långa.
 
Nu är båda grabbarna rena och fina. Ska bara fånga in Johnnie när han kommer hem och fösa in honom i duschen! Sen är uppdrag "fräscha-upp-grabbarna" klart.
Kan tillägga att jag duschar efter varje träningspass och Kisse tvättar sig dagligen, renliga tjejer i de här hushållet :)

Kommentarer
Postat av: Terése

Superfin hund!

... och min hund är också helt bedrövad när han duschas, men som tur är så blir det bara ett årligt bad ungefär. Han skall helst inte badas alls, men har han rullat i kadaver eller dylikt så klämmer vi in honom i duschkabinen ändå :P

Svar: Haha! Ja, då förstår jag att han vackert får stå ut med en dusch! Våran behöver inte heller duschas speciellt ofta, blir max 2 gånger per år. Tyckte dock att han började lukta så tråkigt nu att det var dags :)
Info om mig!

2013-12-06 @ 18:37:44
URL: http://bouvierbaby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0