Snöig promenad

Jag och Ludde har precis varit ute i snön i ca 2 timmar. Vi gick en promenad trots att snön öste ner, men lite snö hindrar inte oss!
Då fick jag även anledning till att använda mitt nya regnskydd till barnvagnen, så syntes gjorde vi i alla fall!
Stannade till en snabbis vid gården vi nästan bor granne med. Hörde traktorn vara igång så jag gick och pratade lite med bonden. Efter några minuter kunde jag inte hålla mig längre utan utbrast: "Men vad skäggig du blivit sen jag såg dig sist!" och han skrattade glatt. Han hade varken haft tid eller ork att ta tag i de. Men jag kände ju knappt igen honom när jag stegade fram mot honom!
Fast han hade kanske svårt att känna igen mig med till en början eftersom jag såg ut som en korsning mellan westernskurk och snömonster..
Vi båda var överrens om att försöka ses snart. Dom har länge tänkt hälsa på hos oss och vi hos dom, men det blir aldrig av.
 

När vi kom hem skottade jag lite snö på uppfarten innan vi gick in.
Fick hänga upp alla kläder på tork, för det är så blöt snö att det inte bara är att sopa av...Och precis när vi kommit in och fått av oss alla kläder slutade det snöa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0