Promenad

Sommarkvällar är helt underbara. Den friska luften, den härliga doften och den lätta dimman över böndernas gröna åkrar.
Jag är en solklar kvällmänniska, och pysslar gärna med saker långt in på natten. När jag växte upp stannade jag kvar i ladugården med mina föräldrar så länge jag kunde. Och trots att så många år har gått, var min favoritstund alltid att gå och kolla till djuren en sista gång på kvällen innan det var dags att åka hem från jobbet.
Skulle jag ha bott på en gård hade jag väl aldrig velat gå från ladugården om kvällarna! På så sätt är det nog tur att jag inte har några djur här hemma..
 
Gick en sväng med Ludde nu på kvällen, och mötte på både en otroligt snabb groda och en grävling som skumpade iväg när den fick syn på mig.
 
När vi kom hem tyckte Ludde att det var dags för mat, och nu har han slocknat på soffan. Ska bära honom till sängen nu och sen krypa till kojs själv.
 
Sov så gott! Det ska jag göra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0