Sömnproblem

Ludde var väldigt pigg nu på natten så jag avlöste Johnnie så att han fick sova lite. Jag la mig vid 23.30 ungefär, och fick sova fram tills 02.30 då Johnnie kom in och försökte få en sur Ludde att somna i sin egna säng. Inte en chans.. Man måste alltid få honom att somna helt innan man kan placera honom där. Johnnie var även han grinig så för allas bästa var det lika bra att jag tog över.
Nu, efter lite mjölk och massor av försök att få honom att somna, har Ludde slocknat i soffan här bredvid. Så jag ska snabba mig lite med detta inlägg så att jag hinner sova lite innan det är dags med nästa matning.
 
Det jobbiga är att han vägrar ta nappen emellanåt, den är annars en bra "ljuddämpare". Jag är i och för sig glad om han inte fäster sig allt för mycket vid nappar, då jag anser att det är bättre med tumme eller snuttefilt. Alla har olika åsikter om detta beroende på vad man själv hade som liten.
Jag hade dock inget av detta då jag fäste mig vid långfingret och ringfingret på vänster hand. Vet inte hur det kunde bli så, men goda var dom! :)
Ludde vill oftast inte ha något alls. Ibland när han är hungrig snuttar han tillfälligt på fingrarna, och ibland tar han nappen och snuttar nöjt på den. Men än så länge finns det inget självklart att ta till när han är upprörd och vägrar somna. Man får testa vad som funkar för dagen.
 
Nu sover båda gossarna sött, skönt! Då är alla nöjda och glada.
 
På bilden har han tagit nappen, och dessutom min ena arbetshandske som jag tillfälligt placerat i vagnen..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0