Kejsarsnittet

Har inte berättat nåt speciellt om lille Ludde än, så här kommer det!
 
Den 8 Maj plockades lille Ludde ut, nästan en vecka tidigare än tänkt. Det var planerat att kejsarsnittet skulle ske den 13:e, men Ludde ville annat och förlossningen började sakta dra igång. Fick dropp för att förlossningen skulle stanna av, så att alla som behövde vara inblandade i snittet fick tid att kunna delta.
 
Var först tänkt att det skulle bli ett helt vanligt kejsarsnitt, dvs att jag är vaken och Johnnie är med. Men precis som med allt annat den senaste tiden blev det inte som planerat. Bedövningen tog inte som tänkt så dom fick söva mig hastigt.
Ludde, som bråkat i magen sen väldigt tidigt i graviditeten, bråkade även när han skulle ut. Dom fick snitta mer än tänkt för att få ut honom då han satt fast. Han var lite tagen när dom väl fick ut honom, men kom snabbt igång. När han var ute plockade dom även ut höger äggstock för nedfrysning.
 
Jag förlorade en del blod under ingreppet, 1,3 liter. Tydligen är 1 liter gränsen för när man ger patienten nytt blod, men jag behövde inte det.
 
Fakta om Ludde:
Föddes den 8/5 2013 kl. 09.01
Kejsarsnittet skedde v. 31+6 i graviditeten
Födelsevikt: 2019kg
Födelselängd: 44cm
Födelsehuvudomfång: 30cm
 
Ludde heter egentligen Ludvig, andranamn och efternamn är inte helt bestämt än..
 
Jag hade väldigt ont efter snittet, och det tog flera dagar innan jag kom på benen. Mycket på grund av att bedövningen jag hade i ryggen inte funkade som tänkt. Hade en hel del olika tabletter och droppåsar den första veckan, hade så ont överallt..
Kon inte ut på en vecka, tror aldrig jag varit inomhus så mycket i sträck förr! Och det var minst sagt underbart att kliva ut i den friska vårluften och känna solens strålar.
 
Ska visa bilder på snittet i ett annat inlägg har jag tänkt. Kan vara kul att se hur det läker och ser ut när det gått en tid.
 
För övrigt mår Ludde, jag och Johnnie bra, om man räknar bort vår hemlängtan. Om vi har tur får vi åka hem på permission om någon vecka, men inget är bestämt än. Nästa vecka börjar även min behandling, så då drar eländet igång igen...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elli

Mysiga bilder :) Vi längtar efter att träffa er! Kram Elli Theo o Jimmy

2013-05-25 @ 06:15:42
URL: http://blomsterdesign.blogg.se
Postat av: Tove

Åh, så fina ni är! Vad roligt att äntligen få se en bild (annat än fasters mobilbild)!

2013-05-25 @ 13:07:17
Postat av: Jenny

Grattis till en riktigt go liten sötnos :-) Jag heter Jenny och är gammal kompis till din sambo,har precis halkat in på din blogg och WOW vilken kämpe du är (eller NI rättare sagt),håller alla tummar och tår för att allt går väl för er på alla fronter och att ni får åka hem snart och landa i ert hem med lillknodden :-) Sköt om dig och lycka till med ditt tillfrisknande :-)

2013-05-28 @ 00:26:38
URL: http://junijuliseptember.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0