Mätt pojk!

Sädär ja, nu är lilla Ludde mätt och belåten. Han får mat varannan timme, även på natten.
I början hade vi lite svårt med hur vi skulle lägga upp matningarna så att både jag och Johnnie fick sova så mycket som möjligt, men nu börjar vi få ordning på det.
 
Vi hjälps åt på dagarna, och sen på natten tar jag kl. 12 och 02, medans Johnnie tar 04 och 06. Det är alltså därför jag är uppe just nu :)
 
 
Matningarna går allt bättre, men vi har fortfarande en bit kvar innan han kan dricka helt på nappflaska. I början gav vi nästan allt i sonden(en liten slang i näsan som leder mjölken till den lilla magsäcken) men nu äter han ca 50/50 på napp och sond.
Själva sugreflexen utvecklas tydligen rätt sent i graviditeten, det är därför han inte är så bra på det än. Men övning ger färdighet! Han suger allt mer målmedvetet, så nån vecka till eller två så kanske han slipper sondslangen helt.
 
Nä, nu ska jag krypa tillbaka ner i sängen bredvid mina älskade grabbar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0