En 7-kilosklump!

Idag fick jag rumpan ur vagnen och åkte iväg för att väga och mäta Ludde. Första gången vi åker för att bara göra detta, utan läkarbesök, vaccination eller liknande samtidigt. Vi har ju nämligen varit på så mycket såna besök att vi passat på att väga och mäta samtidigt.
Fick till och med med mig Johnnie, som utan tjat hakade på. Han har nog tråkigt nu när han sitter ensam hemma med en skadad fossing.
Kan meddela att Ludde passerat 7 kg och växer så det knakar. Inte undra på att han känns tung!
 
När vi ändå träffade en sjukvårdskunnig person passade jag på att fråga lite om Johnnies spiktramp. Han började nämligen streta emot idag när jag ville att han skulle ringa vårdcentralen. Jag är inte speciellt orolig så länge det ser bra ut, men han bör i alla fall kolla om han bör tänka på något speciellt eller göra nåt förebyggande.
Hon skulle kolla lite, och skulle återkomma. Men hon trodde precis som vi: att det är lugnt så länge det inte börjar göra mer ont eller bli inflammerat.
 
Efter det besöket svängde vi förbi en kompis för att fika och prata lite. Hon bjöd på en lätt(men väldigt god!) lunch och fika. Hennes 1½-åriga dotter bjöd på underhållning dessutom, inte illa.
När Elin hade Ludde i famnen blev dock Svea mycket svartsjuk och det slutade med att hon hade Ludde på ena benet och Svea på andra! Inte lätt när morsan är otrogen med en annan liten unge..
 
Resten av dagen har jag pysslat med papper, suttit vid datorn och ätit. Har inte fått så mycket vettigt gjort alltså.
Men det är ju en dag imorgon också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0