Regnig dag

Regnet öser ner ute. Eller ja.. Öser är lite att ta i, men det regnar ständigt och har nog gjort det ett tag. Så det är nog lagom kladdigt och mysigt ute.
Hade funderingar på att rida en sväng idag, men vädret känns inte speciellt kul. Tror inte Bullen riktigt uppskattar de.. Känner jag honom rätt är han nog både lerig och blöt, vilket innebär blöt kladdig lera. Ingen idé att försöka få honom ren. Skulle sitta fint med en dusch till hästarna såhär under hösten.
Får göra ett nytt försök senare i veckan!
 
Får satsa på städning och renovering av tvättstugan istället. Arbetet i tvättstugan har stått still ett tag, men nu måste jag komma igång igen. Vill nämligen att tvättstugan ska vara helt klar till jul. Det är mitt mål.
 
Imorgon ska Ludde på läkarbesök. Kul att det för en gångs skull inte är mig dom ska klämma och känna på. Ska bli intressant att kolla hans vikt och längd, var längesen nu. Han växer och blir tyngre, så vi är inte så noga med att väga och mäta honom.
 
På torsdag ska jag, mamma och Ludde till Stockholm för att titta på när syrran tävlar i mack-SM. Hoppas vi får testa mackan sen, för platsar den i SM måste det vara en väldigt smarrig macka!
 
Nä, nu ska jag sätta igång och göra lite nytta. Grabbarna sover så jag har en god chans att få mycket gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0