Tvättstugan

Dagens målning av tvättstugan är klar. Nu ska det bara torka så att jag ser om jag kan vara nöjd eller inte. Tyckte nämligen att lingonens blad fortfarande lyste igenom, men det kanske blir bättre när färgen torkat ordentligt!
 
Nu närmar sig det roligaste momentet - att sätta tillbaka lister m.m. och beskåda resultatet! Ska dock måla dörrar(finns två dörrar till tvättstugan) och sen kommer själva inredningsjobbet. Har en idé om hur det ska se ut på ett ungefär, får se om slutresultatet blir som i mitt huvud.
 
Jag är absolut inte bra på renovering och liknande(tycker jag i alla fall själv) men tycker att det är jättekul att ha ett eget litet projekt att pyssla med när jag får lite tid över. Och jag lär mig ständigt nya saker på det här viset, samtidigt som jag sätter min prägel på huset. Bort med Johnnies föräldrars stil och in med min!
 
Imorgon, om Ludde tillåter och jag är nöjd med väggens vita färg, sätta upp lister och börja grundmåla dörrarna.
 

Det är oerhört frestande att gå in i tvättstugan och se den vita väggen. Min något mer kreativa sida vill jobba och måla/skapa nåt snyggt!
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Kanske en dum fråga, men kan man måla på tapeter? Kommer färgen inte falla av efter ett tag?

2013-11-09 @ 09:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0