Härlig middag

Känner mig duktig och nöjd med att ha avslutat dagen med en god middag. En god köttbit, ugnsbakad potatis, sås av skyn, sallad och till det drack vi mjölk(mjölk är alltid godast vid middagen). Vi avnjöt även varsitt glas rött vin samtidigt som flera levande ljus lyste upp rummet.
Jag kan vara väldigt romantisk av mig, och alla vet att vägen till en mans hjärta går genom magen!
 
Jag gillar att överraska Johnnie med fina middagar som jag lagt ner några timmar på. Så när han kommer in efter en arbetsdag står maten på bordet, levande ljus, en glad flickvän och ofta även efterrätt. Numera ska jag hantera en liten Ludde också, men det gick så bra så!
 
Under matlagningen och efter middagen diskade jag upp allt som smutsades ner. Vi har ingen diskmaskin, så allt handdiskas. Skönt att få undan allt direkt så man slipper senare.
 
Köttbiten jag skulle tillaga var så stor från början att jag delade den på mitten och la tillbaka halva i kylen. Så senare i veckan ska jag tillaga en härligt mör köttbit till. Inte mig emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0