Kotyknackare och cruising

Idag har min bror Jimmy och hans sambo varit barnvakter åt Ludde för första gången. Jag behövde besöka kiropraktorn då nacken bråkat under en tid, och som tur var kunde dom ställa upp och passa den lille busen. Min kiropraktor har flera gånger sagt att jag gärna får ta med honom, men jag vet hur det skulle bli. Ludde skulle glatt riva i allt han kunde få tag i, och lite till. Att ligga och slappna av under behandlingen skulle vara så gott som omöjligt.
 
Men "knäckandet" gick bra och det var lika obehagligt som vanligt. Inte på grund av smärta eller liknande, utan ljudet. Det krasar så att man tror att ryggen/nacken gått sönder. Men skönt är det såhär efteråt! Sen masserar, nyper och drar hon lite här och var för att lossa dom spända musklerna.
När jag var klar där åkte jag till Gränby Centrum, köpte en tidning och handlade lunch. Förr hade det känts konstigt att sitta ensam bland alla, men jag sjönk in i min tidning att alla ljud runt omkring försvann. Salladen var supergod och jag rullade nästan därifrån efteråt.
Ludde hade skött sig utmärkt och Jimmy var väldigt nöjd med honom. När jag klev in genom dörren låg den lilla pojken nöjt i deras säng och sov djupt. På rygg med armarna upp över huvudet i en väldigt avslappnad ställning.
 
Dom skulle åka på "Bug Run" senare på eftermiddagen, så vi hakade på. Brorsan och hans kompis är nämligen barnsligt förtjusta i den lilla runda biltypen "Bubbla", och åker gärna på träffar i området.
Vi lastade in Ludde i framsätet och bökade in oss tjejer i baksätet. Fanns inte mycket plats så man var nöjd över att inte bära på onödig övervikt!
Blev en hel del bilar, främst bubblor men även en del andra gamla godingar. Efter att alla samlats på en bestämd mötesplats stack vi iväg till Tierp för att glida omkring i en lååång rad.
En hel del folk hade samlats längsmed gatorna och det var så härligt att se alla barn och äldre människors vars ögon riktigt glittrade vid åsynen av dom gamla bilarna.
Barnen hoppade upp och ner samtidigt som dom vinkade och tjoade, föräldrarna skrattade åt sina överlyckliga barn och dom äldre pekade och pratade glatt med varandra. Antagligen om fornstora dagar när bubblorna var nya och dom själva säkert ägde en.
 
 
Efteråt stannade vi till och köpte glass. Ludde mumsade glatt på sin morbrors mjukglass samtidigt som överskottsenergin fick honom att sprattla hysteriskt i min famn. Den pojken kan inte sitta still speciellt länge..
 
Nu har vi kommit hem och den trötta lilla gossen somnade ovaggad. Den stora gossen kom nyss hem från Rättvik, så nu är familjen äntligen samlad igen.
Nu ska jag äta lite så att magen slutar kurra, sen ska jag också krypa till kojs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0