Julfirande

Min familjs julfirande är över för i år. Vi firar nämligen alltid dagen före Julafton numera. Kanske låter konstigt, men vi har gjort det i många år. Det började med att mamma och pappa blev tvungna att jobba på självaste julafton, så vi flyttade firandet av den anledningen. Det funkade så bra att vi fortsatte med denna tradition.
Det är perfekt nu när jag träffat Johnnie, för då ser julhelgen ut såhär:
Vi träffar min familj dagen innan julafton. Då ses vi här hos oss eftersom vi har bäst med plats i huset(det är väldigt öppet och enkelt att umgås).
På julafton åker vi hem till Johnnies syster och firar lite där. Brukar träffa delar av Johnnies närmaste familj där.
På eftermiddagen, när det är dags för Kalle, åker vi hem och har myskväll. Bara vi.
På juldagen brukar vi vara hembjudna till någon. Ofta Johnnies pappa, men i år är det Johnnies bror vi ska besöka.
 
Idag var alltså min familj hem till oss och det är alltid lika roligt. Dock väldigt tråkigt att syrran inte kunde vara med i år(hon jobbar i Idre över vintern), det kändes tomt utan henne!
God mat(gillar inte julmat speciellt mycket, men maten i sig var det ju inget fel på), fina julklappar och härligt att få träffa familjen.
Ludde, klädd i bland annat fluga(dagen till ära), skötte sig fint även om han inte verkade speciellt imponerad av maten. Men julklappspapperet var superskoj, och presenterna likaså. Och all uppmärksamhet från släkten! Oj oj vad det var roligt! I alla fall om man ska tolka Luddes fånande och fjantande. Snacka om att han gör sig till! På ett positivt sätt alltså, han skrattar, busar, leker och har allmänt roligt åt allt släkten gör.
 
Nä, jag får återkomma senare och skriva mer. Måste sova!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0