Vår julafton -14

Idag är det julafton. I ca 20 minuter till eftersom klockan närmar sig midnatt.
 
Min julafton började inte riktigt som planerat. Vaknar kl. 4 på natten av att Ludde är ledsen. Fick inget riktigt svar på varför då han inte verkade sjuk. Brukar aldrig vakna på natten om det inte är så att han är ordentligt sjuk. Bytte blöja medans han grät hysteriskt, och lugnade sig först när jag slog på tv och gav honom välling.
Det var nästan -10 grader ute, och temperaturen inne hade sjunkit snabbt ner till 18. Vi eldar bara just nu, så det gäller att man eldar ordentligt på dagtid så att värmen håller i sig till dagen efter.
Började elda för att inte riskera att vakna av kylan sen. När Ludde ätit klart åkte han i säng igen, och somnade direkt.
Tillslut kom även jag i säng, men det dröjde innan jag somnade om. Har länge varit inne i en period med lite sämre sömn än normalt.
Vaknar till precis när solen var på väg upp. Minns att solen sken riktigt fint på träden utanför fönstret och himlen var alldeles blå.
Somnade om. Vaknade av att Ludde börjat "filosofera"(dvs prata lågt med sig själv) och leka med legot på bordet bredvid sängen.
Frågade Johnnie, som också precis vaknat, vad klockan var. Halv 11! När sov jag så länge senast? Tveksamt om det hänt sen Ludde föddes..
 
När klockan var runt 12 åkte vi hem till Johnnie syster med familj och firade lite med den delen av släkten. Det var lika trevligt som vanligt, och jag hade gärna stannat längre om det inte vore för att Johnnie ville hem och se Kalle i lugn och ro.
Resten av kvällen spenderades framför tv:n och på golvet bland Luddes nya leksaker. En lugn och skön julaftonskväll med andra ord. Precis som det ska vara.
 
Bilderna blev tyvärr lite suddiga..

Nu ska jag krypa till kojs och sova sött. God natt!
Och framförallt: God Jul på er alla trogna läsare som vecka efter vecka hittar in på min blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0