Blodprov

Idag kom Camilla på besök. Hon följde med mig till vårdcentralen när jag skulle lämna blodprov eftersom hon behövde några bilder till sitt skolarbete.
För dom som missat det så pluggar Camilla till fotograf och gör just nu ett projektarbete om mig och cancern. Hon ville gärna följa med och fota när jag skulle lämna blodprov, så att hon har så mycket bilder som möjligt att välja mellan när arbetet ska sättas ihop.
 
När det var min tur att gå in och lämna provet frågade jag sköterskan om det var okej att Camilla fotade. Hon sken upp och sa att det fick hon självklart göra. Sen var hon nästan lite fnissig under provtagningen och när vi var klara sa hon att vi blivit kändisar. Härlig sköterska!
Själva provet gick jättebra och det kom blod på en gång. Kändes riktigt konstigt att vara där igen, för nu var det längesen sist!
 
När vi kom hem satt vi och pratade en lång stund. Under tiden skuttade Ludde omkring i sin gåstol/bil tills han var slutkörd. Då fick han sitta i Camillas famn en stund tills han somnade sött.

Nästa vecka ska jag på läkarbesök inne på Akademiska Sjukhuset. Första kontrollen efter friskförklaringen. Camilla kommer följa med och fota, även då till sitt arbete. För tro inte att jag är så seriös i mitt bloggande att jag skaffat mig en privat fotograf!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0