Tillbaka!

Hejsan hoppsan!
Nu har det varit tyst från mig under hela helgen, men det beror helt enkelt på att jag haft fullt upp/inget intresse för att sitta vid datorn.
Men nu ska jag se till att uppdatera er lite genom några nya inlägg.
 
Vi har precis nattat Ludde och ätit middag här hemma. En bekant till Johnnie var här i går och dom kom in på ämnet dieter. Han berättade att han och hans fru testat LCHF med gott resultat. Johnnie blev inspirerad och vi har bestämt oss för att testa.
Jag behöver inte gå ner i vikt, utan det är i första hand Johnnie som vill bli av med några trivselkilon.
 
Så nu har jag kollat några recept och handlat veckans matvaror. Idag blev det baconinlindad kycklingfilé med halloumigratäng. Jättegott!
Nu sitter vi här i soffan, proppmätta. Jag rullar nästan fram!  Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram..
 
Kom gärna med förslag på goda LCHF-recept, jag är ju helt ny när det gäller denna diet. Jag är den typen som inte tror på dieter. Jag tror på sunt förnuft, lagom matintag och bra råvaror. Har funkat hittills i alla fall! Men alla är olika och olika saker funkar på olika personer. Anledningen till att jag är positiv till dieten är att jag gärna vill bli motbevisad, och dessutom kan jag tänka mig att denna diet inte är så tokig. Det blir ingen jättestor förändring, utan snarare massor av nya smarriga recept. Glaset är inte halvtomt, det är halvfullt!

Kommentarer
Postat av: camilla

om du vill veta mer om LCHF så ska du komma hem till oss.. mamma kommer älska dig :P hon åt de jätte länge för ett tag sen, hon vet allt och har hur mycket recept som helst! du är välkommen hem till norrtälje

Svar: Haha! Får komma över och prata med henne om det! :)
Info om mig!

2014-01-27 @ 21:29:22
URL: http://gustavssonstankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0