Besvären avlöser varandra..

Sjukdomar och besvär bara avlöser varandra och jag börjar bli riktigt less nu. Njuta av sommaren? Pyttsan..
 
Efter diverse biverkningar, en långdragen förkylning och feber har jag nu tagit nästa steg. Ordentligt halsont och extremt stel i nacken vilket ger mig en underbar huvudvärk. Igår började jag reagera på att febern försvunnit men halsen blev bara sämre, så jag undersökte saken lite närmare med hjälp av en spegel och en ficklampa. Fann en väldigt röd och irriterad hals med små vita blåsor på.
Ringde vårdcentralen och rådfrågade, kanske skulle behöva behandling. Sköterskan gav mig en tid på eftermiddagen och frågade sen: "Visst är det du som varit här en del och lämnat prover?"
"Ja, blodprover har jag lämnat en del.."
"Jaha ja, men då vet jag precis vem du är! Du är så välkommen!" Svarade hon glatt och vi avslutade samtalet.
 
Verkar vara en välkänd figur där med andra ord, och det ryktas om att dom minns oss väl inne på neonatalavdelningen på Akademiska också. Fick höra att dom minns oss extra väl på grund av hela situationen, med min cancer och att Johnnie drog hela lasset med Ludde dom första veckorna.
Sköterskorna på avdelningen räknar ju med att hjälpa till en hel del, men trots vår kniviga situation envisades vi med att sköta Ludde nästan helt på egen hand.
Det är ju lite av problemet med oss, vi är så sjukligt envisa att vi ska klara oss själva...
 
Hur som helst, inne på vårdcentralen tog sköterskan prover och under tiden hon förberedde allt sa jag glatt att det var roligt att vara där(och sitta i den stolen) utan att behöva lämna blodprov. Skönt med lite variation liksom. Sköterskan skrattade och svarade att "ja, det är bra att tänka positivt! Och det verkar du vara bra på"
Proverna visade inga tecken på halsfluss, så jag fick knalla därifrån utan att dom kunnat göra något. Känns så dumt i såna situationer... Som om man tagit upp deras tid helt i onödan.
 
Besökte även apoteket för att hämta ut ett läkemedel som min läkare på onkologen vill att jag ska testa. Dom har inte kunnat hitta något annat fel på mig än en ärrbildning i tjocktarmen efter strålningen. Det får dom att misstänka att detta irriterade område ligger bakom buksmärtorna. Jag är lite tveksam, men det är dom som är läkarna här.. Det skadar ju inte att testa behandlingen i alla fall.
Målet är väl att försöka hjälpa ärrområdet att läka ihop bättre och på så vis kanske bli av med besvären.
Medicinen fanns dock inte hemma så jag ska hämta den på fredag.
 
Halsen gör ordentligt ont och jag har svårt att äta. Idag visste jag först inte vad jag skulle tvinga i mig till frukost, det måste ju vara något lent och lättsvalt, men ändå som man kan stå sig en stund på. Det slutade med att jag gjorde iordning lite av Luddes barngröt som jag sakta fick i mig. Ludde vägrar äta gröt för tillfället så han lider inte av konkurrensen.
Och nacken håller på att ta kål på mig. Huvudvärk igår, sov jättedåligt(när jag väl somnat) och vaknade med huvudvärk som var snäppet värre än gårdagens. En huvudvärkstablett har gjort dagen lite lättare i alla fall, och nästa vecka ska min kotknackare försöka klämma in mig i sitt schema. Hon är nämligen på semester fortfarande.
 
Sådär ja, nu har jag klagat klart för tillfället. Nu ska jag försöka laga lite mat så att inte hela familjen svälter!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0