Hästtävlingar och efterfester

Nu var det ett tag sen jag satte mig vid datorn senast! Har haft fullt upp, så jag har helt enkelt inte hunnit. Tycker faktiskt att det är skönt att bli lite "avvand" från internet emellanåt, så man inte glömmer att njuta av livet. Har ju ingen klösbräda att fingra på jämt och ständigt heller som alla andra(förutom Johnnie som också envisas med att ha en gammal knapptelefon).
Så ni får helt enkelt stå ut med lite sämre uppdatering här på bloggen en period. Men jag verkar ha min trogna skara läsare även om jag knappt uppdaterar, vilket är roligt!
 
I fredags åkte jag, syrran, mamma och Ludde till Västerås(Strömsholm, välkänt i hästkretsar) för att se på dom årliga hästtävlingarna och kanske handla lite nytt till oss och hästarna.
Vädret var bra trots att det såg oroväckande ut på Nyheterna, nästan lite väl varmt dock. Hittade inte på speciellt mycket att köpa på mässan, även om jag var lite sugen på vissa grejer. Men det känns onödigt att handla en massa grejer till unghästen när jag inte börjat rida henne än.
Och dom andra pållarna har det mesta dom behöver(och lite till). Men lite smått och gott blev det.
 
Ludde skötte sig fint men blev lite trött på slutet. Efter tävlingarna åkte vi alla förutom syrran(som skulle upp tidigt dagen efter och jobba) till min moster som bor i närheten för att fika och prata. Kom hem väldigt sent, men det var det värt!

I lördags var det fest i Björkparken så vi lämnade Ludde hos Johnnies syster för att få lite fria tyglar. Peter hade bestämt att det skulle bastas innan, och när vi sitter där och myser börjar grannarna längre upp på vägen dyka upp i grupper. Tillslut kändes det som om hela byn var på besök, då alla mellanlandade hemma hos oss på vägen till parken(vi bor bara någon km därifrån).
Sen cyklade hela gänget iväg till parken för att dansa och träffa trevligt folk. Kändes som om vi knappt hann in innan det var dags att gå igen. Men vad gör de när det blir efterfest hos oss?
Hade jag vetat detta så hade jag städat bättre, fast samtidigt så såg det ut som 7 svåra år efter festen så det blev en ordentlig städning då istället.
Kul blev det i alla fall, med en massa härligt folk. Skönt att ha så många underbara grannar!
 
Jag kom i säng någon gång vid halv 4-halv 5, lite lagom trött. Skönt att få sova ut dagen efter även om jag vaknade till lite snabbt vid 8, då Ludde brukar vakna. Sen blev det till att åka och hämta Ludde, handla mat och städa huset.
Kan tänka mig att några av grannarna saknar lite grejer, då vi har en del kvarglömt. Vi hade funderingar på att lägga allt i en låda och märka den med "Kvarglömt", för att sedan placera den vid ytterdörren. Detta har dock inte blivit gjort än.
Vet att Jens har en tröja kvar, för jag minns att han drog av sig den. En kvinna har även glömt sin mörkblå, stickade tröja och en fickplunta(Seppos?) stod kvar på bordet. Även två cyklar står kvar här utanför.
Några efterfester till och vi kan starta loppis!
 
När det kommer till min sega förkylning så verkar det som om den är på väg att ge upp. Någon vecka till, sen kan jag nog våga mig på att börja träna. Jippi!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0