Förkyld, fortfarande..

Förkylningen håller i sig än, trots att det gått mer än en månad sen jag fick den. Rethostan börjar dock ge sig, sakta men säkert.
Som tur är så håller sig förkylningen på en låg nivå, så jag slipper lida allt för mycket. Lite ont i halsen och hosta. Trots detta kan/vill jag inte träna, eftersom jag blev sämre efter senaste bandyträningen jag deltog i. Kroppen måste få ordning på sjukdomen först.. Suck!
 
Förövrigt händer inte så mycket. Pysslar mycket hemma hos föräldrarna, sköter trädgårdslandet och grejar med hästarna. Min unghäst sparkade efter Bullen idag, fastnade i undertråden och slet sönder hela stängslet som skiljer hagarna åt. Som tur var var föräldrarna hemma så jag kunde ringa efter snabb hjälp medans jag såg till att hästarna stannade på sina sidor av stängslet(det som var kvar av det).
Visst, tanken är att vi ska släppa ihop alla i framtiden. Men det vill jag göra när både Bullen och Mirran är oskodda baktill, för att minska skaderisken.
Hästarna skötte sig i alla fall så allt slutade ovanligt bra.
 
Imorgon fyller världens bästa sambo år, så glöm inte att gratta honom ordentligt! Förra året fyllde han 30, en födelsedag som egentligen ska vara speciell. Den firades dock på Akademiska Sjukhuset, inte allt för roligt..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0