Måndag

Idag skulle jag egentligen åka och klättra på eftermiddagen, då jag anser mig vara tillräckligt frisk från förkylningen för att börja träna igen. Det blev dock ändrade planer så jag utnyttjade tiden till att rida en sväng på Mirran istället.
Pappa hade varit snäll och flyttat hästarna till deras sommarhagar, så det blev lite extra oroligt i flocken när jag tog in Mirran, gjorde henne klar och sen red iväg. Framförallt min unghäst var energisk, busig och uppspelt över att se oss traska iväg på vägen. Hon hoppade fram över stock och sten så jag blev lite orolig att hon skulle göra sig illa. Men hon tog sig fram som en bergsget mellan ojämnheterna och hindren, så jag hoppas hon har koll och vet vad hon sätter sina stora tassar.
 
Blev en alldeles lagom sväng, med flera långa raksträckor att galoppera på. Blir alltid lika förvånad över den där damen. För hur länge och fort vi än galopperar, tycks hon alltid ha lite mer att ge.
Tycker att det är skönt att rida själv för det mesta. Då kan jag själv bestämma tempot. För oftast vill dom jag rider med inte galoppera alls eller bara litegrann. Men hästar som Mirran behöver få gasa på lite!
 
Blev inte mycket motion för min del idag(räknar inte uteritterna till häst som motion för mig), men en liten promenad med barnvagn och vovve kom jag i alla fall ut på. Stannade till vid mjölkgården för att njuta av synen och doften från deras ungdjur som går i hagen precis bredvid vägen. Ja, jag tycker faktiskt att nötkreatur luktar gott. Är man uppväxt på gård så är man..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0