Agerar flyttfirma

Ryggvärken gick över efter lite vila och värktabletter, så nu är allt som det ska igen!
 
Ludde sover tungt i sin säng och jag tänkte röja upp här hemma inför helgen. Inte för att vi har planerat att bjuda hem någon eller så, men det brukar alltid komma över grannar och bekanta regelbundet på helgerna. Dessutom ska jag passa på att pyssla med mina halloweenpumpor jag köpt. Tänkte för första gången testa att göra en lykta av pumpor, och det kan gå hur som helst..
 
Igår åkte jag, Ludde, mamma och pappa till Södertälje för att agera flyttfirma åt min syster som ska flytta därifrån. Ludde var inte helt nöjd med allt ståhej och stillasittande i bilen, men det gick bra ändå. Han hade dock missuppfattat hela uppdraget något, för han började packa upp sin mosters saker istället för att packa ner.
 
Vi hamnade mitt i Stockholms rusningstrafik, så allt tog mycket längre tid att vi tänkt. Jag och Ludde kom hem klockan tolv på natten, lite lagom trötta.
Han har varit lite extra gnällig dom senaste dagarna, så jag undrar om det är en tand eller kanske en sjukdom på gång. Det visar sig.
 
Nu är det bäst att jag sätter lite fart innan Ludde hinner vakna! Trevlig Alla Helgons Helg, eller vad man nu säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0