Höstmys

Igår kväll åkte jag till Arlanda för att hämta mina föräldrar som varit utomlands en vecka. När jag skulle åka hemifrån var det redan minusgrader, trots att klockan inte ens var 21.00 än. Och med allt regn som kommit vågade jag inte lita på bilens slitna sommardäck, så jag körde ovanligt försiktigt.
 
Nu känner man verkligen den där "höstmyskänslan" i kroppen när man går ut genom ytterdörren. Alla surar över att hösten är här, men jag tycker att den är härlig! Den friska luften, alla färger på träden och bäst av allt: Man kan vara ute i kylan i timmar, komma in och mysa ner sig i soffan med en kopp varm te.
Jag hoppas att vintern blir lagom i år. Förra vinterns snöfria klimat gjorde att vi inte kom iväg till skidbacken, vilket innebär att jag inte åkt snowboard på två vintrar. Nu går skam på torra land..
Och förra vintern fick jag dessutom låna längdskidor av Peter för att utforska en helt ny sport, men jag hann bara åka en gång(i tö) innan snön försvann.
Så i år hoppas jag på Lagom med snö så att man kan åka i backen, men utan att behöva skotta snö i en timme innan avfärd för att få ut bilen från gårdsplan.
 
Ska man spå den kommande vintern på gammalt vis blir det en rätt hård, för rönnarna har en hel del bär i år.
 
Nog om det. Medans mamma och pappa var utomlands roade jag och Ludde oss med att sköta om deras gård, kolla djuren och städa. För att överraska dom städade jag ur hönshuset totalt(den årliga storstädningen) och städade en hel del i huset. Ena brorsan har dessutom städat bland maskinparken och bilar, så det hände en hel del medans föräldrarna var bortresta.
Idag har jag och Ludde latat oss lite och tagit det allmänt lugnt. Vi åkte och handlade på förmiddagen, annars har vi inte gjort ett dugg.
Just nu sover grabben en stund och sen ska vi till stallet och ta emot hovslagaren. Bullen var(observera VAR) bara skodd i fram, men han har dragit av sig båda skorna. Eller rättare sagt, en åkte av själv och den andra drog jag av eftersom den hängde i en söm. Hästarna har haft semester så det gjorde inget att han var barfota.
 
Men nu vill jag komma igång med ridningen igen så idag ska skorna på runtom på Bullen. Det gäller bara att få lite ordning på barnvakter så att jag kan smita iväg på ridturer regelbundet. Nu lät det som att det var barnvakterna som inte sköter sig och det är fel. Barnvakterna vi har är kanon! Det gäller bara att hitta tider och dagar då vi kan lämna honom hos barnvakt några timmar, utan att barnvakterna jobbar eller är upptagna med annat.
Bullen saknar verkligen ridturerna, det märks. Han var precis likadan när jag var sjuk och bara kom på besök någon gång med flera månaders mellanrum. Åter igen: Vilka underbara föräldrar jag har som tog hand om hästarna helt själva i mer än ett halvår! Utan dom hade jag fått göra mig av med dom.
 
Nä, nu anslutar jag inlägget innan det blivit en roman om mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0