Hipp hipp Hurra!

Idag fyller den här "gamla morsan" år och blir hela 27 år gammal! Håller knappt reda på hur gammal jag är längre, så nu förstår jag vad alla äldre pratar om. När man var yngre kunde man till och med lägga till halvår, dvs att man är 11½,  och man hade alltid stenkoll på sin ålder.  Nu får jag ibland tänka en stund innan jag minns.
Man börjar väl bli gammal..
 
Men jag känner mig fortfarande som en 25-åring, så ingen ålderskris i sikte än!
Lite mer skador och känningar dock, men jag skojar inte när jag skriver att man åldras snabbare i kroppen om man slutar jobba. Jag är mycket sämre i kroppen nu än när jag jobbade för fullt. Visserligen har jag en sjukdomshistorik som heter duga, men ändå.
Tror många skulle må mycket bättre om dom fick ha ett ordentligt fysiskt aktivt jobb. Det är det vi är gjorda för.
 
Idag har jag varit på röjsågskurs. Kursen har jag redan gått på gymnasiet, men numera måste man ha kort för att få använda moror-/och röjsåg. Kursen behövs för mitt blivande jobb. Har inte nämnt det än, men jag har alltså fått jobb. Får berätta mer om det vid ett annat tillfälle, när jag har mer tid.
 
Dagens kurstillfälle hölls i Hallstavik där vi skulle inhandla den utrustning vi behöver för resten av kursen. Vi bjöds på fika av den härliga personalen i butiken och gick sen runt och kollade på utbudet. När det var dags att röra sig hemåt kom en anställd tjej fram till mig och förklarade att hon läste min blogg och följt vår resa under flera års tid. Jag kan erkänna att jag blev paff eftersom jag inte träffat henne förr, men hon förklarade att hon jobbat med en bekant till mig och hittat bloggen den vägen.
Jag blir väldigt glad och smickrad när folk kommer fram och berättar att dom följer bloggen, då jag inte trodde att så många skulle börja läsa den.
Det började som en rolig grej, men sen när jag blev sjuk blev det ett väldigt nödvändigt verktyg för både mig och läsarna. Jag fick skriva av mig och läsarna(ofta närstående och bekanta) höll sig uppdaterade.
Nu är stämningen något lättare i bloggen igen men läsarna som tillkom under sjukdomsperioden blev kvar.
Tittar jag igenom tidigare inlägg förstår jag hur mycket jag vuxit som person sen bloggen startades. Det hinner hända mycket på 6 år..
 
Som sagt, jättekul att ni hittar in här och som jag skrivit förr: Undrar ni något är ni välkomna att fråga! Kan nämligen vara lite svårt att förstå allt om man kommer in mitt i en blogg utan att veta tidigare historik.
 
Nu ska jag äta lunch. Har dessutom lovat min lilla grabb en cykeltur idag, då han älskar att cykla. I morse när jag tog på honom ytterkläderna tog han sin hjälm och hoppades på en cykeltur. Men vi hade inte tid med det då eftersom han skulle till dagis och jag på kurs. Så vi får ta det nu under eftermiddagen istället.
 
 

Bilden är från förra året..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0